Номер 2, страница 8, часть 1 - гдз по английскому языку 6 класс учебник Демченко, Севрюкова
Авторы: Демченко Н. В., Севрюкова Т. Ю., Юхнель Н. В., Наумова Е. Г., Рыбалко О. Н., Манешина А. В., Маслёнченко Н. А.
Тип: Учебник
Издательство: Вышэйшая школа
Год издания: 2018 - 2025
Часть: 1
Цвет обложки: красный
ISBN: 978-985-06-2969-2
Допущено Министерством образования Республики Беларусь
Популярные ГДЗ в 6 классе
Часть 1. Unit 1. World of hobbies. Lesson 2. International summer camps - номер 2, страница 8.
№2 (с. 8)
Условие. №2 (с. 8)
скриншот условия
2a. Read the names of the two international summer camps. Whose song did we listen to at the beginning of the lesson? Which camp is in Poland, which one is in different countries?
PULAWY INTERNATIONAL SUMMER CAMP
CHILDREN’S INTERNATIONAL SUMMER VILLAGES
b. Look through the daily schedules of the camps. Match the camps with their schedules, prove your choice.
Schedule A
| Time | ... camp life starts at... |
|---|---|
| 8.00 a.m. | Waking up |
| 8.25 | Flag time (gathering outside to sing a camp song around the camp flag) |
| Time | ... camp life starts at... |
| 8.30 | Breakfast |
| 9.00 | Cleaning the rooms and common areas in teams of 5 people |
| 10.00 | Activity I (a game which helps to understand each other and different cultures better) |
| 12.30 p.m. | Lunch |
| 13.15 | Siesta time |
| 14.00 | Planning activities for the camp in teams of 5 people |
| 15.00 | Activity II (moving games) |
| 17.00 | Free time (playing ping-pong, table football, basketball, taking a nap) |
| 18.30 | Dinner |
| 19.00 | Activity III (discussions about the world problems, for example, human rights: the right to go to school, the right to work, the right to rest) |
| 21.00 | Flag time (gathering outside to sing a camp song around the camp flag) |
| 21.05 | Singing together lullabies |
| 22.30 | Wishing each other good night, lights out |
Schedule B
| Time | ... camp life starts at ... |
|---|---|
| 8.00 a.m. | Waking up |
| 8.30 | Breakfast |
| 9.00–12.00 | 4 lessons of English with native speakers from different countries |
| 12.30 p.m. | Lunch |
| 13.00–14.00 | Free time (playing board games, having a nap, etc.) |
| 14.00–17.00 | Swimming in the local water park |
| 18.00 | Dinner |
| 19.00–21.00 | Watching films in English, having a disco, making a campfire and singing songs together, hiking, etc. |
| 21.00–22.00 | Free time (chatting with family members on the phone or with native speakers) |
| 22.30 | Wishing each other good night, lights out |
c. Which of the camps would you like to take part in? Why?
Решение. №2 (с. 8)
Решение 2. №2 (с. 8)
2a. Прочитайте названия двух международных летних лагерей. Чью песню мы слушали в начале урока? Какой лагерь находится в Польше, а какой — в разных странах?
Ответ:
The names of the two camps are PULAWY INTERNATIONAL SUMMER CAMP and CHILDREN'S INTERNATIONAL SUMMER VILLAGES. The information about the song is not provided in the image. PULAWY INTERNATIONAL SUMMER CAMP is in Poland. CHILDREN'S INTERNATIONAL SUMMER VILLAGES are located in different countries.
Перевод:
Названия двух лагерей — Международный летний лагерь в Пулавах и Международные детские летние деревни. Информация о песне в изображении отсутствует. Международный летний лагерь в Пулавах находится в Польше. Международные детские летние деревни расположены в разных странах.
b. Просмотрите распорядок дня лагерей. Соотнесите лагеря с их расписанием, докажите свой выбор.
Расписание A
| Time | ... camp life starts at ... |
| 8.00 a.m. | Waking up |
| 8.25 | Flag time (gathering outside to sing a camp song around the camp flag) |
| 8.30 | Breakfast |
| 9.00 | Cleaning the rooms and common areas in teams of 5 people |
| 10.00 | Activity I (a game which helps to understand each other and different cultures better) |
| 12.30 p.m. | Lunch |
| 13.15 | Siesta time |
| 14.00 | Planning activities for the camp in teams of 5 people |
| 15.00 | Activity II (moving games) |
| 17.00 | Free time (playing ping-pong, table football, basketball, taking a nap) |
| 18.30 | Dinner |
| 19.00 | Activity III (discussions about the world problems, for example, human rights: the right to go to school, the right to work, the right to rest) |
| 21.00 | Flag time (gathering outside to sing a camp song around the camp flag) |
| 21.05 | Singing together lullabies |
| 22.30 | Wishing each other good night, lights out |
Расписание B
| Time | ... camp life starts at ... |
| 8.00 a.m. | Waking up |
| 8.30 | Breakfast |
| 9.00–12.00 | 4 lessons of English with native speakers from different countries |
| 12.30 p.m. | Lunch |
| 13.00–14.00 | Free time (playing board games, having a nap, etc.) |
| 14.00–17.00 | Swimming in the local water park |
| 18.00 | Dinner |
| 19.00–21.00 | Watching films in English, having a disco, making a campfire and singing songs together, hiking, etc. |
| 21.00–22.00 | Free time (chatting with family members on the phone or with native speakers) |
| 22.30 | Wishing each other good night, lights out |
Ответ:
Schedule A corresponds to Children's International Summer Villages. This is proven by activities focused on understanding different cultures ("Activity I") and discussing global issues like human rights ("Activity III"). Schedule B corresponds to Pulawy International Summer Camp. This is proven by the "4 lessons of English with native speakers" and watching films in English.
Перевод:
Расписание А соответствует Международным детским летним деревням. Доказательством служат мероприятия, направленные на понимание различных культур («Занятие I») и обсуждение глобальных проблем, таких как права человека («Занятие III»). Расписание Б соответствует Международному летнему лагерю в Пулавах. Доказательством служат «4 урока английского с носителями языка» и просмотр фильмов на английском.
c. В каком из лагерей вы бы хотели принять участие? Почему?
Ответ:
I would like to take part in the Pulawy International Summer Camp because I want to improve my English skills with native speakers. Also, I enjoy activities like swimming in a water park and watching films.
Перевод:
Я бы хотел(а) принять участие в Международном летнем лагере в Пулавах, потому что я хочу улучшить свои навыки английского языка с носителями языка. Также мне нравятся такие развлечения, как плавание в аквапарке и просмотр фильмов.
Другие задания:
Помогло решение? Оставьте отзыв в комментариях ниже.
Присоединяйтесь к Телеграм-группе @gdz_by_belarus
ПрисоединитьсяМы подготовили для вас ответ c подробным объяснением домашего задания по английскому языку за 6 класс, для упражнения номер 2 расположенного на странице 8 для 1-й части к учебнику 2018 года издания для учащихся школ и гимназий.
Теперь на нашем сайте ГДЗ.ТОП вы всегда легко и бесплатно найдёте условие с правильным ответом на вопрос «Как решить ДЗ» и «Как сделать» задание по английскому языку к упражнению №2 (с. 8), авторов: Демченко (Наталья Валентиновна), Севрюкова (Татьяна Юрьевна), Юхнель (Наталья Валентиновна), Наумова (Елена Георгиевна), Рыбалко (О Н), Манешина (А В), Маслёнченко (Н А), 1-й части учебного пособия издательства Вышэйшая школа.