Номер 5, страница 156 - гдз по английскому языку 10 класс учебник Юхнель, Наумова

Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019

Авторы: Юхнель Н. В., Наумова Е. Г., Демченко Н. В.

Тип: Student's book (Учебник)

Издательство: Вышэйшая школа

Год издания: 2019 - 2025

Цвет обложки: синий

ISBN: 978-985-06-3097-1, 978-985-06-3098-8 (отд. изд)

Допущено Министерством образования Республики Беларусь

Популярные ГДЗ в 10 классе

Unit 5. Art. Lesson 5. Decoding a photograph - номер 5, страница 156.

№5 (с. 156)
Условие. №5 (с. 156)
скриншот условия
Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 156, номер 5, Условие Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 156, номер 5, Условие (продолжение 2)

5. a) Read the article called Decoding the Photograph. What was it written for?

To decode a photograph, it is useful to follow a process consisting of four stages: describing, analysing, interpreting and evaluating.

Describing

In describing the photograph, you must first make note of as much important, factual information as is available. Does the photograph have a title? When and where was the photograph taken? Look at the subject and describe it as clearly as you can. Are there people in the photograph? Is it a landscape? List as many facts as you can. Finally, look at the elements of design: colour, line, shape, form, space and texture.

Analysing

The photographer makes certain decisions about how the photograph will be composed, and about when and where it will be taken. What draws your eye immediately? Why? Also, look closely at other, less important, details. What information can they give you?

If there are people in the photograph, what do you think the relationships between the people are? What do facial expressions and body language suggest?

What is going on in the background? What time of the day does it seem to be? Think about overall mood or feeling.

Interpreting

In interpreting the photograph, summarise the information that you have discovered through your description and analysis. Can you now say exactly what is happening in the photograph? What is the photographer trying to say; that is, what is the intention of the photographer?

Evaluating

The final stage of your decoding is an evaluation. What do you think about the work?

b) Match the expressions below with the stages of decoding a photo.

The picture was taken ... It’s an image of ... (place, person, scene). The picture shows ... (place, person, scene) from (a distance / a bird’s eye view). You look at ... (place, person, scene) from ... (above / behind / ...). ... gives the impression of depth. ... (person) seems to look at the viewer. The viewer’s attention is focused on ... The painting is (vivid / happy / expressive). The picture makes the viewer feel ... (sad / happy) The picture inspires the viewer to think about ... The artist mainly uses ... (colours / forms / ...) to express ... He / She (probably) wants to (criticise / express / show ...). What (the artist / photographer / painter) wants to point out is ... It (seems / appears) to me that ... The problem illustrated here is ...

Решение. №5 (с. 156)
Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 156, номер 5, Решение Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 156, номер 5, Решение (продолжение 2)
Решение 2. №5 (с. 156)
Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 156, номер 5, Решение 2 Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 156, номер 5, Решение 2 (продолжение 2) Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 156, номер 5, Решение 2 (продолжение 3)
Решение 3. №5 (с. 156)

5. a) Прочитайте статью под названием Расшифровка фотографии. Для чего она была написана?

Ответ: The article was written to provide a guide on how to understand and interpret photographs by following a four-stage process: describing, analysing, interpreting, and evaluating.

Перевод: Статья была написана, чтобы предоставить руководство по тому, как понимать и интерпретировать фотографии, следуя четырехэтапному процессу: описание, анализ, интерпретация и оценка.

5. b) Соотнесите приведенные ниже выражения с этапами расшифровки фотографии.

Ответ:

DescribingThe picture was taken ... It's an image of ... (place, person, scene). The picture shows ... (place, person, scene) from (a distance / a bird's eye view). You look at ... (place, person, scene) from ... (above / behind / ...). ... gives the impression of depth. ... (person) seems to look at the viewer. The viewer's attention is focused on ...
AnalysingThe painting is (vivid / happy / expressive). The picture makes the viewer feel ... (sad / happy).
InterpretingThe picture inspires the viewer to think about ... The artist mainly uses ... (colours / forms / ...) to express ... He / She (probably) wants to (criticise / express / show ...). What (the artist / photographer / painter) wants to point out is ... The problem illustrated here is ...
EvaluatingIt (seems / appears) to me that ...

Перевод:

ОписаниеФотография была сделана... Это изображение... (места, человека, сцены). На снимке показано... (место, человек, сцена) с (расстояния / высоты птичьего полета). Вы смотрите на... (место, человека, сцену) с... (верху / сзади /...). ... создает впечатление глубины. ... (человек), кажется, смотрит на зрителя. Внимание зрителя сосредоточено на...
АнализКартина (яркая / радостная / выразительная). Картина заставляет зрителя чувствовать себя... (грустным / счастливым).
ИнтерпретацияКартина вдохновляет зрителя задуматься о... Художник в основном использует... (цвета / формы /...), чтобы выразить... Он / Она (вероятно) хочет (раскритиковать / выразить / показать...). То, что (художник / фотограф / живописец) хочет отметить, это... Проблема, проиллюстрированная здесь, это...
ОценкаМне (кажется / представляется), что...

Помогло решение? Оставьте отзыв в комментариях ниже.

Присоединяйтесь к Телеграм-группе @gdz_by_belarus

Присоединиться

Мы подготовили для вас ответ c подробным объяснением домашего задания по английскому языку за 10 класс, для упражнения номер 5 расположенного на странице 156 к Учебник (Student's book) 2019 года издания для учащихся школ и гимназий.

Теперь на нашем сайте ГДЗ.ТОП вы всегда легко и бесплатно найдёте условие с правильным ответом на вопрос «Как решить ДЗ» и «Как сделать» задание по английскому языку к упражнению №5 (с. 156), авторов: Юхнель (Наталья Валентиновна), Наумова (Елена Георгиевна), Демченко (Наталья Валентиновна), учебного пособия издательства Вышэйшая школа.