Номер 2, страница 29 - гдз по английскому языку 10 класс учебник Юхнель, Наумова

Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019

Авторы: Юхнель Н. В., Наумова Е. Г., Демченко Н. В.

Тип: Student's book (Учебник)

Издательство: Вышэйшая школа

Год издания: 2019 - 2025

Цвет обложки: синий

ISBN: 978-985-06-3097-1, 978-985-06-3098-8 (отд. изд)

Допущено Министерством образования Республики Беларусь

Популярные ГДЗ в 10 классе

Unit 1. Houses and homes. Lesson 9. Falling angels by tracy chevalier - номер 2, страница 29.

№2 (с. 29)
Условие. №2 (с. 29)
скриншот условия
Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 29, номер 2, Условие Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 29, номер 2, Условие (продолжение 2) Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 29, номер 2, Условие (продолжение 3)

2. a) Read the excerpt. Use the glossary after the text. Answer the questions: Is the boy impressed with the house? Why do you think so?

I want to see our Jenny. Maude thinks she’s in her room up-stairs.

I’ve never been in the rest of the house. It’s big, with lots of stairs that I keep stopping on because there’s so much to see. On the walls there are paintings and drawings of all sorts of things, buildings and people but mostly birds and flowers. The rugs on the stairs and in the hallways are mostly green, with some yellow and blue and red bits in a pattern. Each landing has a plant on it.

I go on up until I’m on the top landing. There are two doors up there, both closed. I have to choose, so I open one and go in. It’s Maude’s room. I stand and look a long time. There are so many toys and books, more than I’ve ever seen in a room. There’s a whole shelf of dolls, all different sizes, and another shelf of games – boxes full of things, puzzles and such. There are lots of shelves of books. There’s a brown and white hobby-horse with a black leather saddle that moves back and forth on rollers. There’s a wooden dolls’ house with fancy furniture in all the rooms, miniature rugs and chairs and tables. There are pictures on the walls of Maude’s room, children and dogs and cats, and something that looks like a map of the sky, with all the stars connected up with lines to make pictures.

It’s toasty warm in the room – there’s a fireplace that has just had a fire burning, and a fender in front of it with clothes hanging on it to air. I want to stay here, but I can’t – I have to find our Jenny.

I go out and down the stairs. I get to the next landing, and there are four closed doors there. I’ve never been in a house like this. Five or six families could live in this house. I look at the doors. They’re all oak, with brass handles shining.

I heard about rooms like this but I’ve never seen one. There are tiles everywhere, white tiles on the floor and up the sides of the walls to just over my head. One row of the tiles at the top has flowers on them, like tulips, red and green. There’s a big white bathtub, and a white sink, with the silver pipes and taps. There are big white towels hanging on a rack, and I touch one. Where I’ve touched it I leave a black mark and I feel bad because it’s so clean in here otherwise.

In a little room off this one is a WC, white too, with a seat made of mahogany. I think of the privy and bucket my father and I use, and it’s so different from this; they don’t even seem like they’re meant for the same thing.

I go out and choose another door, to the room at the front of the house. The walls are yellow, and though it’s facing north, there are two big windows, with balconies you can walk out on, and the light that comes in turns gold when it hits the walls.

There are two sofas pushed together to make an L, and shawls decorated with butterflies and flowers spread over them. There’s a piano and little tables with books and magazines on them, and a sideboard with photographs on it.

Then I hear our Jenny talking out on the landing. There’s no time to get out of the room, and somehow I know she and Mrs C. will come in here. I crouch down quickly behind one of the sofas...

Glossary

landing – лестничная площадкаrow – ряд
rug – коврикtulips – тюльпаны
pattern – рисунок, узорpipes – трубы
top – верхний; находящийся на самой вершинеtowels – полотенца
hobby horse – конь-качалкаrack – вешалка
leather – кожаmahogany – красное дерево
saddle – седлоprivy – уборная, «укромный уголок»
fancy – причудливыйbucket – ведро
miniature – миниатюрныйshawl – платок, шаль
fender – каминная решёткаbutterflies – бабочки
brass – латунь, желтая медьsideboard – буфет; сервант
handle – ручка, рукояткаcrouch – припасть к земле; наклониться

b) Discuss the questions with your partner.

1. What rooms does the character come into?

2. What kind of family do you think the house belongs to?

Решение. №2 (с. 29)
Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 29, номер 2, Решение Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 29, номер 2, Решение (продолжение 2) Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 29, номер 2, Решение (продолжение 3)
Решение 2. №2 (с. 29)
Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 29, номер 2, Решение 2 Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 29, номер 2, Решение 2 (продолжение 2) Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Наумова Елена Георгиевна, Демченко Наталья Валентиновна, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2019, страница 29, номер 2, Решение 2 (продолжение 3)
Решение 3. №2 (с. 29)

2. a) Прочитайте отрывок. Используйте глоссарий после текста. Ответьте на вопросы: Впечатлен ли мальчик домом? Почему вы так думаете?

Ответ: Yes, the boy is very impressed with the house. This is evident from his repeated expressions of awe and surprise. He says, "I've never been in a house like this," and mentions that there is "so much to see." He is amazed by the number of toys and books in Maude's room, describing it as "more than I've ever seen in a room." He is also struck by the luxury and cleanliness, especially the bathroom, which he contrasts with the "privy and bucket" he is used to. The sheer size of the house makes him think that "Five or six families could live in this house."

Перевод: Да, мальчик очень впечатлен домом. Это видно по его неоднократным возгласам благоговения и удивления. Он говорит: «Я никогда не был в таком доме», и упоминает, что здесь «так много всего, на что можно посмотреть». Он поражен количеством игрушек и книг в комнате Мод, описывая это как «больше, чем я когда-либо видел в одной комнате». Его также поражает роскошь и чистота, особенно ванная комната, которую он сравнивает с «уборной и ведром», к которым он привык. Огромный размер дома наводит его на мысль, что «Пять или шесть семей могли бы жить в этом доме».

2. b) Обсудите вопросы с вашим партнером.

1. В какие комнаты заходит персонаж?

Ответ: The character comes into Maude's room (a playroom/bedroom), a bathroom with a bathtub, a small room with a WC, and a large room at the front of the house that seems to be a living room or drawing-room.

Перевод: Персонаж заходит в комнату Мод (игровую/спальню), ванную комнату с ванной, маленькую комнату с туалетом и большую комнату в передней части дома, которая, по-видимому, является гостиной или салоном.

2. Как вы думаете, какой семье принадлежит дом?

Ответ: The house belongs to a very wealthy family. The evidence includes the large size of the house, the presence of many luxurious items like paintings, fancy furniture, a piano, and a sideboard. The abundance of toys, a dedicated playroom, and modern amenities like a fully equipped indoor bathroom also indicate significant wealth, especially in contrast to the narrator's own modest background.

Перевод: Дом принадлежит очень богатой семье. Доказательства включают большой размер дома, наличие множества предметов роскоши, таких как картины, причудливая мебель, пианино и буфет. Изобилие игрушек, отдельная игровая комната и современные удобства, такие как полностью оборудованная ванная комната в доме, также указывают на значительное богатство, особенно в сравнении со скромным происхождением самого рассказчика.

Помогло решение? Оставьте отзыв в комментариях ниже.

Присоединяйтесь к Телеграм-группе @gdz_by_belarus

Присоединиться

Мы подготовили для вас ответ c подробным объяснением домашего задания по английскому языку за 10 класс, для упражнения номер 2 расположенного на странице 29 к Учебник (Student's book) 2019 года издания для учащихся школ и гимназий.

Теперь на нашем сайте ГДЗ.ТОП вы всегда легко и бесплатно найдёте условие с правильным ответом на вопрос «Как решить ДЗ» и «Как сделать» задание по английскому языку к упражнению №2 (с. 29), авторов: Юхнель (Наталья Валентиновна), Наумова (Елена Георгиевна), Демченко (Наталья Валентиновна), учебного пособия издательства Вышэйшая школа.