Номер 2, страница 25, часть 1 - гдз по английскому языку 10 класс учебник Демченко, Юхнель

Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Демченко Наталья Валентиновна, Юхнель Наталья Валентиновна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Лапицкая Людмила Михайловна (Lapitskaya Ludmila), издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, голубого цвета, часть 1

Авторы: Демченко Н. В., Юхнель Н. В., Севрюкова Т. Ю., Бушуева Э. В., Лапицкая Л. М.

Тип: Student's book (Учебник)

Издательство: Вышэйшая школа

Год издания: 2021 - 2025

Уровень обучения: повышенный

Часть: 1

Цвет обложки: голубой

Допущено Министерством образования Республики Беларусь

Популярные ГДЗ в 10 классе

Часть 1. Unit 1. Houses and homes. Lesson 6. Renting - номер 2, страница 25.

№2 (с. 25)
Условие. №2 (с. 25)
скриншот условия
Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Демченко Наталья Валентиновна, Юхнель Наталья Валентиновна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Лапицкая Людмила Михайловна (Lapitskaya Ludmila), издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, голубого цвета, Часть ( Part) 1, страница 25, номер 2, Условие Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Демченко Наталья Валентиновна, Юхнель Наталья Валентиновна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Лапицкая Людмила Михайловна (Lapitskaya Ludmila), издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, голубого цвета, Часть ( Part) 1, страница 25, номер 2, Условие (продолжение 2) Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Демченко Наталья Валентиновна, Юхнель Наталья Валентиновна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Лапицкая Людмила Михайловна (Lapitskaya Ludmila), издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, голубого цвета, Часть ( Part) 1, страница 25, номер 2, Условие (продолжение 3)

2. a. Work in pairs. Discuss the questions below.

1. What do people usually do when they want to sell, buy or rent a house or a flat?

2. Why do people need to rent? Why do people want to let their houses and apartments?

3. As a student, you may prefer to rent a room / flat for yourself or to share it with other students?

b. Read Harry's story and answer the questions.

1. What did Harry and Josh want to rent in Melbourne and why?

2. What did they finally find?

At the start of year 12, my friend Josh and I decided that when the day came to move to Melbourne, we'd share a house together. We have similar interests and get on well so what could go wrong? We were planning to study at different universities. Even better: more new friends.

We worked out that we needed a two-bedroom place located in any one of five suburbs near our universities. So we started driving around to various real estate agents in the area. A frustrating task: by the end of the day, we had only inspected two houses but met quite a lot of rude real estate receptionists.

We ended up applying for the second place we had looked at: a three-bedroom house that seemed to meet all the criteria (except the number of bedrooms). According to our very professional real estate agent, we were chosen from dozens of keen people as the preferred tenants for the place. I took Mum along for one final inspection and despite her saying, "Harry, I think you can do better than this", we chose the place.

The landlord had a well-equipped kitchen, a dining table and chairs and wardrobes in the house but still, we had quite a few belongings to bring to our new home. I had a bed, a desk and a chair and some bookshelves as well as my computer and clothes and books to pack. My mum gave us also a laundry basket, a small TV, various household utensils, a shower curtain and an iron. Josh also had a lot of stuff.

Finding a housemate

Once the ink had dried on the lease agreement, the search for the person to fill the extra room began. We put up notices for the room on telephone poles in the main street, at my friend's uni, on a sharehouse website and also on the house-sharing section of the RMIT (Royal Melbourne Institute of Technology) website.

uni (spoken) = university

The advertisements were fairly successful. There were a few would-be housemates who seemed reasonable, while some were just plain inappropriate. The prospect of sharing a house with a complete stranger was looking unavoidable. Then, as we were narrowing down our housemate search, I got a call from a friend we've known since year 8. He asked if the room was still on offer. The people we had interviewed for the room were immediately dropped as possibilities and our mate moved in soon after.

This all happened about three months ago. At the moment my two mates and I are still living in the same house.

Things I learnt about looking for a house

• Be flexible. The spacious five-bedroom mansion with an indoor tennis court that's fifty metres from the beach is worth hoping for, but you're unlikely to find it. Your search will become far too frustrating if you have restrictive criteria.

• Save yourself a bit of time by looking on the net. That way you don't end up travelling to the real estate agencies that have absolutely nothing on offer.

• Look out for handy features the house already has, i. e. washing machine, fridge, cupboards, etc... Assume nothing! Check everything!

c. Match the words in bold in ex. 2b to their definitions.

a) an attempt to find an answer or information;

b) to look at something carefully in order to check if it is correct or good enough;

c) making you feel annoyed and impatient because you can't achieve what you wanted;

d) to accept something to be true without question or proof;

e) to satisfy a standard that is used for judging something;

f) the things you own;

g) limiting;

h) to fix a notice onto a wall, on the Internet or in other media.

Решение. №2 (с. 25)
Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Демченко Наталья Валентиновна, Юхнель Наталья Валентиновна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Лапицкая Людмила Михайловна (Lapitskaya Ludmila), издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, голубого цвета, Часть ( Part) 1, страница 25, номер 2, Решение Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Демченко Наталья Валентиновна, Юхнель Наталья Валентиновна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Лапицкая Людмила Михайловна (Lapitskaya Ludmila), издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, голубого цвета, Часть ( Part) 1, страница 25, номер 2, Решение (продолжение 2) Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Демченко Наталья Валентиновна, Юхнель Наталья Валентиновна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Лапицкая Людмила Михайловна (Lapitskaya Ludmila), издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, голубого цвета, Часть ( Part) 1, страница 25, номер 2, Решение (продолжение 3) Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Демченко Наталья Валентиновна, Юхнель Наталья Валентиновна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Лапицкая Людмила Михайловна (Lapitskaya Ludmila), издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, голубого цвета, Часть ( Part) 1, страница 25, номер 2, Решение (продолжение 4) Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Демченко Наталья Валентиновна, Юхнель Наталья Валентиновна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Лапицкая Людмила Михайловна (Lapitskaya Ludmila), издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, голубого цвета, Часть ( Part) 1, страница 25, номер 2, Решение (продолжение 5)
Решение 2. №2 (с. 25)

Сопоставьте выделенные жирным шрифтом слова из упражнения 2b с их определениями.

Ответ:

a)search
b)inspected
c)frustrating
d)assume
e)meet all the criteria
f)belongings
g)restrictive
h)put up notices

Перевод:

a)поиск
b)осмотрели
c)разочаровывающий
d)предполагать
e)соответствовать всем критериям
f)вещи / пожитки
g)ограничивающий
h)развесить объявления

Помогло решение? Оставьте отзыв в комментариях ниже.

Присоединяйтесь к Телеграм-группе @gdz_by_belarus

Присоединиться

Мы подготовили для вас ответ c подробным объяснением домашего задания по английскому языку за 10 класс, для упражнения номер 2 расположенного на странице 25 для 1-й части к Учебник (Student's book) 2021 года издания для учащихся школ и гимназий.

Теперь на нашем сайте ГДЗ.ТОП вы всегда легко и бесплатно найдёте условие с правильным ответом на вопрос «Как решить ДЗ» и «Как сделать» задание по английскому языку к упражнению №2 (с. 25), авторов: Демченко (Наталья Валентиновна), Юхнель (Наталья Валентиновна), Севрюкова (Татьяна Юрьевна), Бушуева (Эдите Владиславовна), Лапицкая (Людмила Михайловна), 1-й части повышенный уровень обучения учебного пособия издательства Вышэйшая школа.