Номер 2, страница 159, часть 2 - гдз по английскому языку 10 класс учебник Демченко, Юхнель
Авторы: Демченко Н. В., Юхнель Н. В., Севрюкова Т. Ю., Бушуева Э. В., Лапицкая Л. М.
Тип: Student's book (Учебник)
Издательство: Вышэйшая школа
Год издания: 2021 - 2025
Уровень обучения: повышенный
Часть: 2
Цвет обложки: голубой
Допущено Министерством образования Республики Беларусь
Популярные ГДЗ в 10 классе
Часть 2. Unit 8. Mass media. Lesson 10. Culture corner. How do you keep up with the news? - номер 2, страница 159.
№2 (с. 159)
Условие. №2 (с. 159)
скриншот условия
2. a. Read the blog article and give it a title. Consult the word definitions below. What’s the main idea of the story?
b. Look through the text again and say how many parts there are in it. Give them a title. Say what ways of keeping up with the news the author mentions.
I can’t bring myself to give up the two daily newspapers I’ve subscribed to all my adult life, but I wonder if I’m just putting off the unavoidable. As my reading habits continue to develop and change, I am afraid the day will come when I lose the printed newspaper reading habit.
It frightens me to even think this way, but let’s be honest. Who has time for the daily paper nowadays? With our busy morning schedules, we hardly manage to pick it up from the mailbox and put it in the house. I’m not saying that we are not interested in the news. Nothing could be further from the truth. We just keep up with the news differently these days.
While getting dressed, I get the headlines and much awaited weather forecast from the “Good Morning” TV show. I can leave for work not only dressed according to the weather, but being absolutely sure that the world is going on and celebrities are still in the centre of attention.
Stuck in traffic1 on the way to work, I check my Twitter feed and the posts on Facebook. If I have another minute, I might have a look at a few photos on Instagram.
My radio is tuned to an information channel (my choice, not necessarily yours).
At work, I receive CNN alerts2 during the day with breaking news. If I have enough time, I may go to the New York Times app3 on my iPad and quickly scan the opinion pages. Over lunch, I try to read a few posts from the bloggers whom I enjoy following.
Chances are someone will email me a link4 to an interesting piece of news. If I have time, I’ll read it there and then; if not, I’ll bookmark5 it for later.
When I get home and quickly eat some dinner, my forgotten daily paper joins its unread companions in a corner of my bedroom. It’s hard to let an old habit go, so I tell myself that I’ll get to them in the end.
Oh, but there is that novel on my bed stand waiting to be finished. When my eyes are too tired to focus on the screen or the page, there’s always CNN News before falling asleep.
However, nothing can take the place of my leisurely Sunday morning ritual: newspapers served with bagels1 and a bottomless pot of coffee.
I don’t see that changing soon...
c. Say if the sentences are true or false. Explain why you think so. Work in pairs.
1. The blogger goes on getting a printed daily newspaper.2. She thinks she will soon give up her habit of reading a printed newspaper.3. She is sorry, but the printed newspaper is disappearing.4. She puts off reading her morning paper till evening.5. People are not interested in the news anymore.6. The blogger keeps up with the news in many different ways.7. In the morning she listens to the weather forecast on the radio.8. On the way to work she gets information on the Internet.9. At work, she checks her Twitter and Facebook posts and reads the news then and there.10. In the evening she gets breaking news and scans the opinion pages of the New York Times on her iPad.11. The leisurely Sunday morning ritual of serving her Sunday paper with bagels and coffee will go on.
d. Write a summary of the text. Use the active vocabulary. Work in pairs or groups.
e. Share your summaries with the class and choose the one which best discloses the main idea.
Решение 2. №2 (с. 159)
2. a. Прочитайте статью из блога и дайте ей заголовок. Какова основная идея рассказа?
Ответ:
Title: The Changing Face of News Consumption.
Main Idea: The main idea is the author's struggle between the traditional habit of reading printed newspapers and the modern, more convenient ways of consuming news through various digital platforms throughout the day. Despite the shift to digital media, the author still cherishes the ritual of reading a physical newspaper and is reluctant to give it up completely.
Перевод:
Заголовок: Меняющееся лицо потребления новостей.
Основная идея: Основная идея заключается в борьбе автора между традиционной привычкой читать печатные газеты и современными, более удобными способами потребления новостей через различные цифровые платформы в течение дня. Несмотря на переход к цифровым медиа, автор по-прежнему ценит ритуал чтения физической газеты и не хочет полностью от него отказываться.
2. b. Просмотрите текст еще раз и скажите, сколько в нем частей. Дайте им заголовок. Скажите, какие способы быть в курсе новостей упоминает автор.
Ответ:
The text can be divided into 4 parts:
1. Introduction: The Dilemma.
2. A Day in the Digital News Cycle.
3. The Fate of the Printed Paper.
4. Conclusion: The Enduring Ritual.
The ways of keeping up with the news mentioned are: printed daily newspapers, a TV show, Twitter, Facebook, Instagram, radio, CNN alerts, The New York Times app, posts from bloggers, email links, and CNN News on TV.
Перевод:
Текст можно разделить на 4 части:
1. Вступление: Дилемма.
2. День в цикле цифровых новостей.
3. Судьба печатной газеты.
4. Заключение: Неизменный ритуал.
Упомянутые способы быть в курсе новостей: ежедневные печатные газеты, телешоу, Твиттер, Фейсбук, Инстаграм, радио, оповещения CNN, приложение New York Times, посты от блогеров, ссылки по электронной почте и CNN News по телевизору.
2. c. Скажите, верны или неверны эти предложения. Объясните, почему вы так думаете.
Ответ:
1. True. She says, "I can't bring myself to give up the two daily newspapers I've subscribed to".
2. False. She is "afraid the day will come" but doesn't see her Sunday ritual "changing soon".
3. False. The text states her habit of reading might disappear, not the newspaper itself.
4. True. The "forgotten daily paper joins its unread companions" when she gets home.
5. False. The author states, "We just keep up with the news differently these days."
6. True. She lists TV, radio, social media, news alerts, news apps, and blogs.
7. False. She gets the weather forecast from a TV show, not the radio.
8. True. On the way to work, she checks her "Twitter feed and the posts on Facebook."
9. False. She checks social media on the way to work; at work, she receives "CNN alerts" and uses the "New York Times app".
10. False. She gets breaking news "during the day" and scans the NYT app "over lunch," not specifically in the evening.
11. True. She says, "nothing can take the place of my leisurely Sunday morning ritual" and "I don't see that changing soon".
Перевод:
1. Верно. Она говорит: "Я не могу заставить себя отказаться от двух ежедневных газет, на которые я подписана".
2. Неверно. Она "боится, что этот день наступит", но не думает, что ее воскресный ритуал "скоро изменится".
3. Неверно. В тексте говорится, что ее привычка читать может исчезнуть, а не сама газета.
4. Верно. "Забытая ежедневная газета присоединяется к своим непрочитанным компаньонам", когда она приходит домой.
5. Неверно. Автор утверждает: "Мы просто следим за новостями по-другому в наши дни".
6. Верно. Она перечисляет ТВ, радио, социальные сети, новостные оповещения, новостные приложения и блоги.
7. Неверно. Она узнает прогноз погоды из телешоу, а не по радио.
8. Верно. По дороге на работу она проверяет свою "ленту в Твиттере и посты в Фейсбуке".
9. Неверно. Она проверяет социальные сети по дороге на работу; на работе она получает "оповещения CNN" и использует "приложение New York Times".
10. Неверно. Она получает срочные новости "в течение дня" и просматривает приложение NYT "за обедом", а не конкретно вечером.
11. Верно. Она говорит: "ничто не может занять место моего неспешного воскресного утреннего ритуала" и "Я не думаю, что это скоро изменится".
2. d. Напишите краткое изложение текста. Используйте активную лексику.
Ответ:
The author describes her conflicting news consumption habits. Although subscribed to printed newspapers, her busy schedule means she rarely reads them. Instead, she stays informed through modern media: getting headlines from morning TV, checking social media like Twitter and Facebook when stuck in traffic, listening to the radio, and using digital sources like CNN alerts and The New York Times app during the day. While the papers pile up unread, she can't bring herself to cancel them and deeply values her irreplaceable Sunday morning ritual with a physical newspaper, a habit she doesn't foresee changing.
Перевод:
Автор описывает свои противоречивые привычки потребления новостей. Хотя она подписана на печатные газеты, из-за плотного графика она редко их читает. Вместо этого она остается в курсе событий с помощью современных медиа: узнает заголовки из утреннего телешоу, проверяет социальные сети, такие как Твиттер и Фейсбук, стоя в пробке, слушает радио и использует цифровые источники, такие как оповещения CNN и приложение New York Times в течение дня. Хотя газеты накапливаются непрочитанными, она не может заставить себя отменить подписку и глубоко ценит свой незаменимый воскресный утренний ритуал с физической газетой — привычку, которую, по ее мнению, она не изменит в ближайшем будущем.
2. e. Поделитесь своими краткими изложениями с классом и выберите то, которое лучше всего раскрывает основную идею.
Ответ:
This is an interactive classroom task. It requires sharing the summary from task 'd' with others and making a collective decision on which one best captures the main idea of the text.
Перевод:
Это интерактивное задание для работы в классе. Оно требует поделиться кратким изложением из задания 'd' с другими и принять коллективное решение о том, какое из них лучше всего передает основную идею текста.
Другие задания:
Помогло решение? Оставьте отзыв в комментариях ниже.
Присоединяйтесь к Телеграм-группе @gdz_by_belarus
ПрисоединитьсяМы подготовили для вас ответ c подробным объяснением домашего задания по английскому языку за 10 класс, для упражнения номер 2 расположенного на странице 159 для 2-й части к Учебник (Student's book) 2021 года издания для учащихся школ и гимназий.
Теперь на нашем сайте ГДЗ.ТОП вы всегда легко и бесплатно найдёте условие с правильным ответом на вопрос «Как решить ДЗ» и «Как сделать» задание по английскому языку к упражнению №2 (с. 159), авторов: Демченко (Наталья Валентиновна), Юхнель (Наталья Валентиновна), Севрюкова (Татьяна Юрьевна), Бушуева (Эдите Владиславовна), Лапицкая (Людмила Михайловна), 2-й части повышенный уровень обучения учебного пособия издательства Вышэйшая школа.