Номер 2, страница 49 - гдз по английскому языку 11 класс учебник Юхнель, Демченко

Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета

Авторы: Юхнель Н. В., Демченко Н. В., Романчук В. Р., Малиновская Е. А., Севрюкова Т. Ю., Бушуева Э. В., Наумова Е. Г., Яковчиц Т. Н.

Тип: Student's book (Учебник)

Издательство: Вышэйшая школа

Год издания: 2021 - 2025

Цвет обложки: бирюзовый, фиолетовый, оранжевый

ISBN: 978-985-06-3329-3

Допущено Министерством образования Республики Беларусь

Популярные ГДЗ в 11 классе

Unit 2. Jobs. Lesson 7. Young entrepreneurs - номер 2, страница 49.

№2 (с. 49)
Условие. №2 (с. 49)
скриншот условия
Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 49, номер 2, Условие Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 49, номер 2, Условие (продолжение 2) Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 49, номер 2, Условие (продолжение 3)

2. a) Read stories of young entrepreneurs. Whose idea do you find the best? Why?

Charlotte Fortin

Charlotte is a young high school graduate that followed in both her father's and grandfather's entrepreneur footsteps when she decided to open up a business of her own called Wound Up. Inspired by some boutiques in California, Wound Up was opened to be a women's clothing store targeting women between the ages 18 to 40. The store sells blouses, shorts, skirts and dresses. Fortin says that she has quickly grown up, and become much more responsible and conscientious because of the experience.

Garrett Gee

Garrett Gee turned a lucky guess into a business opportunity when the iPad 2 was about to come out. This university student guessed there should be an easy to use QR code software and apps, he made it his mission to be the first one to offer such a product fit for the iPad 2. After two sleepless nights, he had achieved his goal. He recruited two classmates and they launched Scan in February, 2011. The team raised $\text{1,5}$ million and in the first year Scan earned 21 million downloads by October 2011.

Ashley Qualls

When social network MySpace was popular, people complimented Ashley Qualls on her MySpace page designs. She posted the designs online for people to buy them. She could make $\text{70,000}$ per month with seven million monthly visitors. She made so much money that she left school to devote her time to her business. She was offered $1.5 million for her business, but she refused to take it.

Fraser Doherty

At the age of 14, Doherty began making jams from his grandmother's recipes. As they were really good, he began receiving more orders than he had time to do. He rented a 200-person factory a few days each month. In 2007, a high-end UK supermarket gave shelf space to his products in 184 supermarkets. By 2007, his company had $750,000 in sales. Since then, his company has continued to grow throughout Europe.

Adapted from investopedia.com

b) Read some comments to the stories. Which of them do you agree with? Share your ideas with your classmates.

Taylor French: I wish I'd started younger. I started my business when I was 25, but I wish I'd started this early! My childhood was full of boredom and overprotection. At least I'd have had something to do.

JasonP: Impressive! I wonder what ideas they'll come up with in the future.

Andrew Maul: I was 9 when I built my first website, but I wasn't making money or even trying to do that. I can't even imagine doing that on my own.

Popstar: Maybe it's just me, but I think it's pretty sad that some of them left school and didn't receive proper education. Their parents should have talked them out of it. They'll have enough time to get crazy about money when they are older.

Black Hat Cat: I'm not sure that's what anyone can do at such a young age. Running a business isn't just stressful, it takes all of your time and efforts to make it successful and that's not what you need when you're a teenager. Social life is extremely important in building up your confidence and communicative skills.

Bhaskar Jain: Great! It's so good to see young people doing such things. Way to go!

Butters: Making a million when you're a teenager and enjoy the rest of your life. Sounds cool!

VeitShenk: I just don't know – I've got 4 kids and I'm all for teaching them business basics from an early age (my view is that our education system is far too "fact" and not enough "doing"-oriented), but certainly make sure they finish school and make friends. Being an entrepreneur and a school-leaver isn't doing the right thing at the right time.

Coach Ramy: WOW! .....I wish I had started that early!

c) Write your comment to the story.

Решение. №2 (с. 49)
Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 49, номер 2, Решение Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 49, номер 2, Решение (продолжение 2) Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 49, номер 2, Решение (продолжение 3) Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 49, номер 2, Решение (продолжение 4)
Решение 2. №2 (с. 49)
Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 49, номер 2, Решение 2 Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 49, номер 2, Решение 2 (продолжение 2) Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 49, номер 2, Решение 2 (продолжение 3) Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 49, номер 2, Решение 2 (продолжение 4)
Решение 3. №2 (с. 49)

a) Прочитайте истории молодых предпринимателей. Чья идея вам кажется лучшей? Почему?

b) Прочитайте комментарии к историям. С какими из них вы согласны? Поделитесь своими идеями с одноклассниками.

c) Напишите свой комментарий к истории.

Ответ:

a) I find Fraser Doherty's idea the best. Starting a business at 14 based on his grandmother's jam recipes is very inspiring. He took a simple, traditional product and, through hard work and determination, turned it into a large-scale company that supplied major supermarkets. It shows that a great business idea doesn't have to be high-tech; it can be about passion and improving something familiar.

b) I agree most with the comment from VeitShenk. It offers a balanced perspective. While it's great to encourage young people to be entrepreneurial and learn by doing, it's also crucial that they don't miss out on their education and childhood experiences, like making friends. The comments from Popstar and Black Hat Cat also raise valid concerns about the potential downsides, such as dropping out of school or the stress of running a business at a young age.

c) It's truly impressive to see what these young entrepreneurs have accomplished. Stories like Fraser Doherty's, in particular, show that with passion and a good idea, age is not a barrier to success. However, I think it's important to find a balance. While entrepreneurship teaches valuable life skills, a proper education and a normal social life are equally important for a teenager's development. The ideal scenario is to pursue business ideas without sacrificing school and the simple joys of being young.

Перевод:

a) Я считаю идею Фрейзера Доэрти лучшей. Начать бизнес в 14 лет, основываясь на рецептах джема своей бабушки, очень вдохновляет. Он взял простой, традиционный продукт и благодаря усердному труду и решимости превратил его в крупную компанию, поставляющую продукцию в крупные супермаркеты. Это показывает, что отличная бизнес-идея не обязательно должна быть высокотехнологичной; она может быть связана со страстью и усовершенствованием чего-то знакомого.

b) Больше всего я согласен с комментарием от VeitShenk. Он предлагает сбалансированную точку зрения. Хотя замечательно поощрять молодых людей к предпринимательству и обучению на практике, также крайне важно, чтобы они не упустили образование и опыт детства, такой как дружба. Комментарии от Popstar и Black Hat Cat также поднимают обоснованные опасения о потенциальных недостатках, таких как уход из школы или стресс от ведения бизнеса в юном возрасте.

c) Поистине впечатляет, чего достигли эти молодые предприниматели. Истории, подобные истории Фрейзера Доэрти, в частности, показывают, что при наличии страсти и хорошей идеи возраст не является преградой для успеха. Однако я считаю, что важно найти баланс. Хотя предпринимательство учит ценным жизненным навыкам, полноценное образование и нормальная социальная жизнь не менее важны для развития подростка. Идеальный сценарий — это реализовывать бизнес-идеи, не жертвуя школой и простыми радостями юности.

Помогло решение? Оставьте отзыв в комментариях ниже.

Присоединяйтесь к Телеграм-группе @gdz_by_belarus

Присоединиться

Мы подготовили для вас ответ c подробным объяснением домашего задания по английскому языку за 11 класс, для упражнения номер 2 расположенного на странице 49 к Учебник (Student's book) 2021 года издания для учащихся школ и гимназий.

Теперь на нашем сайте ГДЗ.ТОП вы всегда легко и бесплатно найдёте условие с правильным ответом на вопрос «Как решить ДЗ» и «Как сделать» задание по английскому языку к упражнению №2 (с. 49), авторов: Юхнель (Наталья Валентиновна), Демченко (Наталья Валентиновна), Романчук (Вероника Романовна), Малиновская (Елена Александровна), Севрюкова (Татьяна Юрьевна), Бушуева (Эдите Владиславовна), Наумова (Елена Георгиевна), Яковчиц (Т Н), учебного пособия издательства Вышэйшая школа.