Номер 2, страница 127, часть 2 - гдз по английскому языку 10 класс учебник Демченко, Юхнель

Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Демченко Наталья Валентиновна, Юхнель Наталья Валентиновна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Лапицкая Людмила Михайловна (Lapitskaya Ludmila), издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, голубого цвета, часть 2

Авторы: Демченко Н. В., Юхнель Н. В., Севрюкова Т. Ю., Бушуева Э. В., Лапицкая Л. М.

Тип: Student's book (Учебник)

Издательство: Вышэйшая школа

Год издания: 2021 - 2025

Уровень обучения: повышенный

Часть: 2

Цвет обложки: голубой

Допущено Министерством образования Республики Беларусь

Популярные ГДЗ в 10 классе

Часть 2. Unit 8. Mass media. Lesson 1. What is mass media? - номер 2, страница 127.

№2 (с. 127)
Условие. №2 (с. 127)
скриншот условия
Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Демченко Наталья Валентиновна, Юхнель Наталья Валентиновна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Лапицкая Людмила Михайловна (Lapitskaya Ludmila), издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, голубого цвета, Часть ( Part) 2, страница 127, номер 2, Условие Английский язык (english), 10 класс Учебник (Student's book), авторы: Демченко Наталья Валентиновна, Юхнель Наталья Валентиновна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Лапицкая Людмила Михайловна (Lapitskaya Ludmila), издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, голубого цвета, Часть ( Part) 2, страница 127, номер 2, Условие (продолжение 2)

2. a. Listen and read the text about mass media and explain the meaning of the words in italics. Be ready to mention at least 5 facts about mass media. Work in pairs.

Mass media is used to communicate ideas, thoughts, or to inform people about different events and news in all spheres of life. Transmitting information is possible with the use of modern means of communication. Throughout history means of communication appeared as a result of advancing technologies, from pigeon post thousands of years ago to print and to the greatest inventions of the 19th – 21st centuries, such as the telegraph and the telephone, the radio and TV, text messaging and the Internet.

The Internet revolutionised our life. It appeared in the 1970s in the United States, and it became known and available to general public in the early 1990s. At the beginning of 2020, about 4.5 billion, which is more than a half of the world's population, were Internet users. The Internet gave rise to the development of new forms of distance communication: LinkedIn – 2002, MySpace – 2003, Facebook – 2004, YouTube – 2005, Twitter – 2006, Instagram – 2010, Zoom Video Communications – 2011. In 2020 Zoom's daily online meetings participants were over 300 million.

It's obvious that the 21st century saw a real boom in developing various social networks, podcasts, blogs and vlogs, and a variety of platforms for distance learning, both national and international. These new forms of communication make it possible for any person in the world to create their own content and place it on different websites, including their own.

Despite huge amounts of information on the Internet, the role of traditional mass media is still significant in influencing people's minds and behaviour. At the same time, the mass media have adapted to the requirements of the new reality and every newspaper, radio station or TV channel have moved their presence to the Internet to increase their outreach through web sites, apps and podcasts. Online newspapers take advantage of multimedia possibilities, including not only images, but audios and videos as well.

At the core of the media is storytelling. Stories are told by correspondents, journalists, writers, show masters and show guests, scientists, podcast hosts, etc. Though mass media has interactive formats, such as interviews, talk shows, commenting on pieces of news, videos, social network posts, it is the author of the story who influences the minds of readers or listeners most of all. So, credibility becomes issue number one in mass media, which is two-sided: credibility of the source of information, and credibility of the storyteller.

b. Add the new facts about mass media to what you already know. Work in groups of three. Whose story about mass media is the most detailed?

Решение 2. №2 (с. 127)

2. a. Прослушайте и прочитайте текст о средствах массовой информации и объясните значение слов, выделенных курсивом. Будьте готовы упомянуть как минимум 5 фактов о средствах массовой информации. Работайте в парах.

2. b. Добавьте новые факты о средствах массовой информации к тому, что вы уже знаете. Работайте в группах по трое. Чей рассказ о средствах массовой информации является наиболее подробным?

Ответ:

2. a.

Meaning of the words in italics:

Word/Phrase Meaning
Mass media The main forms of communication, such as television, radio, and newspapers, that reach a large audience.
Transmitting information Sending information from one person or place to another.
means of communication The ways in which people share information.
influencing people's minds and behaviour Having an effect on what people think and how they act.
adapted to the requirements Changed to suit new conditions or needs.
increase their outreach To reach a larger number of people.
multimedia possibilities The opportunities to use various forms of media together, like text, images, audio, and video.
credibility The quality of being trusted and believed in.
source of information The person, place, or thing that provides information.

Five facts about mass media from the text:

1. Mass media serve to communicate ideas and inform people about events and news.

2. The Internet originated in the US in the 1970s and became widely available to the public in the early 1990s.

3. By early 2020, over half the world's population (about 4.5 billion people) were internet users.

4. Traditional media like newspapers and TV channels have adapted by moving their presence online to increase their reach.

5. Credibility, both of the information source and the storyteller, is a primary issue in mass media.

Перевод:

2. a.

Значение слов, выделенных курсивом:

Слово/Фраза Значение
Mass media (Средства массовой информации) Основные формы коммуникации, такие как телевидение, радио и газеты, которые охватывают большую аудиторию.
Transmitting information (Передача информации) Отправка информации от одного человека или места к другому.
means of communication (Средства связи) Способы, которыми люди обмениваются информацией.
influencing people's minds and behaviour (Влияние на умы и поведение людей) Оказание воздействия на то, что люди думают и как они действуют.
adapted to the requirements (Адаптировались к требованиям) Изменились, чтобы соответствовать новым условиям или потребностям.
increase their outreach (Увеличить свой охват) Охватить большее количество людей.
multimedia possibilities (Мультимедийные возможности) Возможности использовать различные формы медиа вместе, например, текст, изображения, аудио и видео.
credibility (Достоверность) Качество быть заслуживающим доверия и веры.
source of information (Источник информации) Человек, место или вещь, предоставляющие информацию.

Пять фактов о средствах массовой информации из текста:

1. Средства массовой информации служат для передачи идей и информирования людей о событиях и новостях.

2. Интернет зародился в США в 1970-х годах и стал широко доступен общественности в начале 1990-х.

3. К началу 2020 года более половины населения мира (около 4,5 миллиардов человек) были пользователями интернета.

4. Традиционные СМИ, такие как газеты и телеканалы, адаптировались, перенеся свое присутствие в интернет для увеличения охвата.

5. Достоверность, как источника информации, так и рассказчика, является основной проблемой в средствах массовой информации.

Помогло решение? Оставьте отзыв в комментариях ниже.

Присоединяйтесь к Телеграм-группе @gdz_by_belarus

Присоединиться

Мы подготовили для вас ответ c подробным объяснением домашего задания по английскому языку за 10 класс, для упражнения номер 2 расположенного на странице 127 для 2-й части к Учебник (Student's book) 2021 года издания для учащихся школ и гимназий.

Теперь на нашем сайте ГДЗ.ТОП вы всегда легко и бесплатно найдёте условие с правильным ответом на вопрос «Как решить ДЗ» и «Как сделать» задание по английскому языку к упражнению №2 (с. 127), авторов: Демченко (Наталья Валентиновна), Юхнель (Наталья Валентиновна), Севрюкова (Татьяна Юрьевна), Бушуева (Эдите Владиславовна), Лапицкая (Людмила Михайловна), 2-й части повышенный уровень обучения учебного пособия издательства Вышэйшая школа.