Номер 2, страница 246 - гдз по английскому языку 11 класс учебник Юхнель, Демченко

Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета

Авторы: Юхнель Н. В., Демченко Н. В., Романчук В. Р., Малиновская Е. А., Севрюкова Т. Ю., Бушуева Э. В., Наумова Е. Г., Яковчиц Т. Н.

Тип: Student's book (Учебник)

Издательство: Вышэйшая школа

Год издания: 2021 - 2025

Цвет обложки: бирюзовый, фиолетовый, оранжевый

ISBN: 978-985-06-3329-3

Допущено Министерством образования Республики Беларусь

Популярные ГДЗ в 11 классе

Unit 8. At home and abroad. Lesson 6. Overseas friends - номер 2, страница 246.

№2 (с. 246)
Условие. №2 (с. 246)
скриншот условия
Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 246, номер 2, Условие Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 246, номер 2, Условие (продолжение 2) Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 246, номер 2, Условие (продолжение 3)

2. a) You are going to read two articles giving tips to those who would like to take part in an overseas student exchange programme. Put the tips to the right article.

A. How to become a foreign exchange student

Being a foreign exchange student is a rewarding experience that will change your life as you broaden your outlook and learn more about other cultures. Still here are some helpful things to remember when setting out on this cultural adventure.

B. How to host an exchange student

Hosting a student is a life changing experience that promotes a positive environment for cultural understanding. By hosting a student you open your eyes to things you never thought possible. Here are some helpful things to remember when setting out on this cultural adventure.

1. It is perfectly acceptable for you to establish reasonable ground rules. For example, if your own children can't stay out after 10 p.m. on school nights, you should let your exchange student know that he / she has the same responsibilities (1).

2. Firstly, ask yourself why you want to undertake this step. If all you want to is learn a certain foreign language, you could just sign up for a foreign language class. You must understand that being abroad has much more to do with culture and experience than just language skills. However, learning the language is also a very good benefit that the exchange experience can bring.

3. Learn about them. The sooner, the better. Get their e-mail address and you will be able to begin communicating with them before they arrive (2).

4. Look for people that have had this experience. Ask them why they decided to sign up for the programme, where and when they travelled and what the biggest benefits they got after the exchange programme conclusion were.

5. Different countries have different options open to high school and college students to study and live overseas. Think about which countries you would like to live in, but remember that ANY COUNTRY and ANY CULTURE is amazing. The exchange experience is not limited by countries. Be sure that any place can bring you an amazing experience.

6. Be polite and mind your manners. However, politeness and manners differ from culture to culture. Try to learn about the exchange student's culture beforehand. Discussing these differences in manner can be an important way to share knowledge of each other's cultures.

7. Choosing the programme will require some research and planning. Find out which options you would be fit for and what criteria they have for students, what the cost is and whether scholarships are possible. And don't worry, you can't fail if you take it seriously (3).

8. Spend time with them. Chances are they won't be able to visit you for a long time, if they do visit you again. Take them to the beach and teach them games that don't exist in their culture. Hosting an exchange student is something you will remember for the rest of your life, and hopefully you will remain lifelong friends.

9. Make them part of the family. If you have chores or simple tasks in your households, let them be a part of it, too. Chores could include dishes, taking out the trash, or even walking the dog (4). Involve your student in the daily responsibilities of your home life and they will feel more like a family member than a visitor.

10. It is good if you can speak the language of the country you are going to (5). If you can't, learn at least the basic things of the language (6). Buy a dictionary of whatever country you are going to. It would help if you were able to locate a pen-friend from that country (7).

11. Be open to learning. Encourage your students to share their experiences and traditions with you, just as you are doing with them. The learning experience runs both ways – this is one of the most exciting things about being a host!

b) Discuss the questions.

1. Who in your opinion wrote the articles: a marketing manager of an international travel agency or a high-school student who has had the experience? 2. Which tips were easy to predict? 3. Which piece of advice seemed unexpected? 4. Which would you prefer: being an exchange student or playing host to an exchange student?

c) Add at least one more tip to each article.

Решение. №2 (с. 246)
Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 246, номер 2, Решение Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 246, номер 2, Решение (продолжение 2) Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 246, номер 2, Решение (продолжение 3) Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 246, номер 2, Решение (продолжение 4) Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 246, номер 2, Решение (продолжение 5)
Решение 2. №2 (с. 246)
Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 246, номер 2, Решение 2 Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 246, номер 2, Решение 2 (продолжение 2) Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 246, номер 2, Решение 2 (продолжение 3) Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 246, номер 2, Решение 2 (продолжение 4) Английский язык (english), 11 класс Учебник (Student's book), авторы: Юхнель Наталья Валентиновна, Демченко Наталья Валентиновна, Романчук Вероника Романовна, Малиновская Елена Александровна, Севрюкова Татьяна Юрьевна, Бушуева Эдите Владиславовна, Наумова Елена Георгиевна, Яковчиц Т Н, издательство Вышэйшая школа, Минск, 2021, бирюзового цвета, страница 246, номер 2, Решение 2 (продолжение 5)
Решение 3. №2 (с. 246)

2. a) Вы собираетесь прочитать две статьи с советами для тех, кто хотел бы принять участие в программе зарубежного студенческого обмена. Распределите советы по соответствующим статьям.

2. b) Обсудите вопросы.

1. Кто, по вашему мнению, написал статьи: менеджер по маркетингу международного туристического агентства или старшеклассник, у которого был такой опыт?

2. Какие советы было легко предсказать? Какие советы показались неожиданными?

3. Какой совет показался неожиданным?

4. Что бы вы предпочли: быть студентом по обмену или принимать у себя студента по обмену?

2. c) Добавьте по крайней мере еще один совет к каждой статье.

Ответ:

2. a)

A. How to become a foreign exchange studentB. How to host an exchange student
2, 4, 5, 7, 101, 3, 6, 8, 9, 11

2. b)

1. In my opinion, the articles were written by a high-school student who has had the experience.

2.Easy to predict tips: For a student - learn the language (10) and research programs (7). For a host - make the student part of the family (9) and spend time with them (8). Unexpected tips: For a student - to think deeply about your motivations beyond just language (2). For a host - to formally establish ground rules (1).

3. The advice to formally establish ground rules (1) seemed unexpected.

4. I would prefer being an exchange student.

2. c)

Tip for article A: Keep a journal. Documenting your daily experiences and feelings will be a great way to remember your trip and see how much you've grown.

Tip for article B: Prepare a small welcome pack. It could include a local map, public transport information, the Wi-Fi password, and some local snacks to help them feel comfortable from the moment they arrive.

Перевод:

2. a)

A. Как стать студентом по обменуB. Как принять студента по обмену
2, 4, 5, 7, 101, 3, 6, 8, 9, 11

2. b)

1. По моему мнению, статьи были написаны старшеклассником, у которого был такой опыт.

2.Легко предсказуемые советы: Для студента – выучить язык (10) и изучить программы (7). Для принимающей стороны – сделать студента частью семьи (9) и проводить с ним время (8). Неожиданные советы: Для студента – глубоко задуматься о своей мотивации, выходящей за рамки изучения языка (2). Для принимающей стороны – официально установить основные правила (1).

3. Совет официально установить основные правила (1) показался неожиданным.

4. Я бы предпочел быть студентом по обмену.

2. c)

Совет для статьи A: Ведите дневник. Запись ваших ежедневных впечатлений и чувств станет отличным способом запомнить поездку и увидеть, насколько вы выросли.

Совет для статьи B: Подготовьте небольшой приветственный набор. Он может включать карту местности, информацию об общественном транспорте, пароль от Wi-Fi и местные закуски, чтобы помочь им почувствовать себя комфортно с момента прибытия.

Помогло решение? Оставьте отзыв в комментариях ниже.

Присоединяйтесь к Телеграм-группе @gdz_by_belarus

Присоединиться

Мы подготовили для вас ответ c подробным объяснением домашего задания по английскому языку за 11 класс, для упражнения номер 2 расположенного на странице 246 к Учебник (Student's book) 2021 года издания для учащихся школ и гимназий.

Теперь на нашем сайте ГДЗ.ТОП вы всегда легко и бесплатно найдёте условие с правильным ответом на вопрос «Как решить ДЗ» и «Как сделать» задание по английскому языку к упражнению №2 (с. 246), авторов: Юхнель (Наталья Валентиновна), Демченко (Наталья Валентиновна), Романчук (Вероника Романовна), Малиновская (Елена Александровна), Севрюкова (Татьяна Юрьевна), Бушуева (Эдите Владиславовна), Наумова (Елена Георгиевна), Яковчиц (Т Н), учебного пособия издательства Вышэйшая школа.